הגדר את הישובים שעבורם ברצונך לקבל התרעה

הסדרי נגישות

פיקוד העורף עוסק בהכנת אוכלוסייה למצבי החירום במטרה לפתח תרבות של מוכנות בקרב הציבור.
בנוסף, אחראי פיקוד העורף, בזמן חירום על מתן הנחיות מצילות חיים והנגשת מידע רלוונטי לצורך ניהול שגרת חיים תקינה.
לשם אלה – זקוק פקע''ר לעמוד בתנאי הנגישות עבור אוכלוסייה בעלי מוגבלויות. 

הסדרי נגישות מבינים

פיקוד העורף העוסק בהכנת אוכלוסייה למצבי החירום ומתוקף תפקידו, מעניק את השירותים לכלל האזרחים במגוון ערוצי תקשורת מונגשים - באמצעות הטלפון(אפליקציה), האינטרנט ובמגוון אתרים דיגיטאליים אחרים ומזמינים את כלל האזרחים לפנות אליו באחד מערוצי תקשורת אלה ולקבל את השירותים בערוץ הנוח והמתאים ביותר לכל לקוח.
בחברתנו אין קבלת קהל. 

שירות לקוחות נגיש

• הדרכות מוקדנים לשירות נגיש – הדרכנו והכשרנו את עובדינו בהיבטי הנגישות השונים. מטרת ההדרכות ליצור מודעות בקרב נותני השרות בפיקוד העורף לעקרון הנגישות ולהקנות להם כלים מעשיים למתן שירות נגיש.
• מוקד טלפוני נגיש – המענה הקולי הונגש כך שהמידע מוקלט בשפה ברורה וללא מוסיקת רקע.
• אמצעים חלופיים ליצירת קשר – קיימים מספר אמצעים חלופיים ליצירת קשר עם פיקוד העורף:
בטופס יצירת קשר
- בכתובת דוא''ל דרך צור קשר באתר פיקוד העורף.
- בהודעות :SMS 0529104104
- בפלטפורמות: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ויוטיוב.

נגישות אתר אינטרנט

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים, כ- 20 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להיטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 ע"י חברת מייקרוסופט.
חברת איילון מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לבעלי לקויות מגוונות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.

 

מידע על נגישות האתר
• אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
• התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
• הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן . Firefox
• האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
• מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
• ייעוץ הנגשת אתר האינטרנט בוצע על ידי חברת A-2-Z שיווק ונגישות באינטרנט.
• לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.

 

תפעול האתר ועזרי נגישות

באתר זה מותקנת תוכנת הנגשה של חברת User1st, המאפשרת תיקון של הקוד, התצורה והתוכן של האתר.
להלן פירוט על אופן השימוש בתוכנת הנגשה זו.
1. הפעלת פרופיל/יכולות של משתמשים המצריכים שימוש בקורא מסך.

א.  טרם הפעלת התוכנה:
• בעת כניסה לעמוד ובראש העמוד ישנן הנחיות לשימוש בתוכנה.
ב. אחרי הפעלת התוכנה:
• בתוך העמוד עצמו יתווספו קיצורי דרך לראש העמוד.
• התוכנה תתריע בפניכם בעת התחלת הפעלתה בכל עמוד שיוצג, יש להמתין לסיום העלאת העמוד.
• בראש העמוד שני תפריטים: מפת העמוד ומפת האתר, כך שתוכלו לנווט ישירות לאזורים/דפים הרצויים.
• ניתן להשתמש בקיצורי מקלדת – ראו סעיף קיצור מקלדת.

2. אחרי הפעלת פרופיל/יכולות של משתמשים המצריכים בניווט מקלדת או עזרים המדמים מקלדת:
• לשם מציאתם בראש העמוד עצמו יתווספו קיצורי דרך, לחצו על כפתור ה- TAB.
• בראש העמוד שני תפריטים מפת העמוד ומפת האתר, כך שתוכלו לנווט ישירות לאזורים/דפים הרצויים.
• לשם מעבר לאזור/רכיב הבא: לחצו על ה-SHIFT+TAB – המשיכו להשתמש בכפתור TAB לשם הפעלה של רכיב או כניסה לאזור: לחצו ENTER יחדיו לשם חזרה לאזור/רכיב קודם  ולשם בחירה SPACE, על החצים לשם בחירה מאזור עם בחירה מרובה.
• התוכנה תתריכ בפניכם בעת התחלת הפעלתה בכל עמוד שיוצג, יש להמתין לסיום העלאת העמוד.
• ניתן להשתמש בקיצורי מקלדת – ראו סעיף קיצורי מקלדת.

3. אחרי הפעלת פרופיל / יכולות של משתמשים המצריכים שינויי צבעוניות:
• שינוי צבעים מונוכרומטי: צבעוניות האתר תשתנה בתום העלאת העמוד, שימו לב שדבר זה יכול להועיל גם למשתמשים שמשתמשים בהיפוך הצבעים של Microsoft Desktop.
• שינוי צבעים בקונטרסטיות חדה: חדות הצבעוניות תשתנה בהתאם לדרישות התקנות לזיהוי חד ערכי של רכיבים.

4. אחרי הפעלת פרופיל / יכולות של משתמשים המצריכים עזרה:
• לשם תיאור מהותו של רכיב כלשהו, יופיע מידע נוסף בהתמקדותכם עליו.
הערה:
• באפשרותכם לבנות לעצמכם את הפרופיל ולא להסתמך על פרופיל קיים.
• לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA.
קיצורי מקלדת:
קיצור דרך לתפריט הנגישות- 0
2 – קיצור דרך לאזור מרכזי בעמוד
3 – קיצור דרך לאזור מפת האתר
4 - קיצור דרך לאזור החיפוש
S - קיצור דרך למפת העמוד
בראש העמוד שני תפריטים: מפת העמוד ומפת האתר, כך שתוכלו לנווט ישירות לאזורים / דפים הרצויים.


דרכי פנייה לבקשות והצעות שיפור בנושא נגישות

אם במהלך הגלישה באתר נתקלת בבעיה בנושא נגישות נשמח לקבל ממך הערות באמצעות טופס יצירת קשר שבאתר או באמצעות פנייה לרכז הנגישות

פרטי קשר רכז הנגישות בפיקוד העורף
פיקוד העורף ישמח לקבל פניות מידע ו/או הצעות שיפור על מנת לשפר את השירות ללקוח. זאת, בימים א-ה, בין השעות 08:00 עד 17:00 את הפעילות בנושאים חשובים אלו בארגון מרכז מרכז המידע שלנו, שפרטיו:
טלפון: 104
דוא''ל: באתר פיקוד העורף
 0529104104 :SMSשירותי


עדכון אחרון של ההצהרה ותאריך : 15/11/17