היסטוריית התרעות לפי ישוב

  • יממה אחרונה
  • שבוע אחרון
  • חודש אחרון

התרעות 32

< חזרה

10 הפעלות ל-10 דקות

לעשות אוהל, לקיים תחרות שירים, להחביא פרסים ולצבוע ציורים - רעיונות להפעלה במרחב המוגן

בקבלת התרעה, עלינו להיכנס למרחב המוגן שבחרנו מראש ולהמתין בו 10 דקות. האם 10 דקות זה הרבה או מעט? תלוי מה עושים ואיך מעבירים את הזמן.

אם המרחב המוגן שלכם הוא ממ"ד, מקלט או חדר פנימי - חשוב שיכלול מראש משחקים ואביזרים להפעלה, ושהחדר יהיה מזמין ונח.

אבל גם אם המרחב המוגן שלכם הוא חדר מדרגות - יש לא מעט פעילויות שבאפשרותנו לעשות במהלך השהייה בו, כך שתהיה נעימה ככל הניתן. מומלץ מאוד לשלב את הילדים בתכנון הפעילות - זה גם יתרום לשיתוף פעולה מצידם, ויגביר את תחושת השליטה שלהם במצב, באופן שיכול לסייע בהתמודדות.


לפניכם כמה רעיונות יצירתיים להפעלה:

1. לעשות סבב בין הנוכחים שקשור במצב, לפי אותיות הא'-ב' . א- אזעקה, ב- בום, וכדומה.

2. אם יש לכם ממ"ד, תכריזו על ממ"דיון - אירוויזיון בממ"ד, במסגרתו תקיימו תחרות שירים משפחתית. אם אין לכם ממ"ד, פשוט תעשו תחרות שירה בין הנוכחים, בין אם אלו רק בני המשפחה, ובין אם נמצאים איתנו דיירים נוספים שמתגוררים בניין.

3. לעשות תחרויות ומשחקים בין המשתתפים. אם אנחנו בממ"ד או בחדר פנימי - אפשר לעשות תחרות בין הנוכחים שבה נשאל, למשל, מה האות הכי נפוצה בשמות הפרטיים של המשפחה המורחבת? אם אנחנו בחדר המדרגות או במקלט בבית המשותף או מקלט ציבורי - אפשר לעשות משחקים כמו ארץ-עיר.

4. לקיים תחרות מי מזהה את הסרט - עם תנועות פנטומימה שעל בסיסן צריך לזהות את הסרט.

5. לצבוע ציורים ולקיים תחרות שתכריע מי סיים לצבוע ראשון.

6. מפסל מפוסל - אחד מהנוכחים משחרר את הידיים והשני מפסל אותו כמו פסל - בלי לזוז.

7. להחביא במרחב המוגן פרסים קטנים, ולהכריז שמי שנכנס ראשון - זוכה בפרס.

8. לקיים סבב תורות בין בני המשפחה כך שבכל פעם שנכנסים למרחב המוגן, יהיה תורו של אחד מבני המשפחה לבחור שיר בפלאפון.

9. לצלם חלקים מתוך הבית, ובמהלך השהייה במרחב המוגן לבקש מהנוכחים לזהות איפה כל חלק צולם.

10. לעשות אוהל בתוך המרחב המוגן ולקשט אותו, באופן שייצור מרחב קסום עבור הילדים. גם אם הממ"ד הוא חדר המדרגות, אפשר לקשט את הקירות ולשים בו דגלונים, תמונות, מנורות וכל דבר שעשוי לשמח את השוהים בו.