היסטוריית התרעות לפי ישוב

  • יממה אחרונה
  • שבוע אחרון
  • חודש אחרון

התרעות 32

< חזרה

עשו ואל תעשו בבידוד

המלצות להתמודדות יעילה למי שנדרש לבידוד ביתי

כולם כבר יודעים, שבידוד היא התרופה הטובה ביותר להפחתה בסיכון להפצת נגיף הקורונה. בהתאם להנחיות, חולים בקורונה, כמו גם מי שהיו בקרבת חולה וששבו מחו"ל, נדרשים להכנס לבידוד ביתי.

השהייה הארוכה בבית עלולה להיות כרוכה בהתמודדות שאינה פשוטה, אך יש לזכור כי המצב הנוכחי זמני וכי רוב האנשים אינם מפתחים כלל תסמיני מחלה או עוברים את המחלה בצורה קלה.

על מנת לסייע לכם לעבור את התקופה הזו, הכנו המלצות להתמודדות.

עשו בבידוד

1. העובדה שאתם בבידוד אינה אומרת שאתם לבד. עשו לכם נוהג קבוע של ביצוע שיחות טלפון, סקייפ או וואטסאפ מספר פעמים ביום לקרובי משפחתכם, חברים ושותפים לעבודה.
 
2. הפעילו את עצמך באופן עקבי. לא כל דבר מומלץ לעשות בפיג'מה, ולכן עשו מנהג לקום מדי בוקר, להתלבש ולהתארגן, כפי שאתם נוהגים כאשר אתם הולכים ללימודים או לעבודה. אפשר גם לשים בושם, להתאפר או כל דבר  שיגרום לכם להרגיש חיוניים וממוקדים במשימות שלפניכם.
 
3. הכינו לכם טבלה של סדר היום. מומלץ להכין אותה בלילה קודם. סדר יום לדוגמה:

9:00-7:00 - התארגנות בוקר כולל ארוחת בוקר מזינה ופעילות גופנית.
13:00-9:00 - עבודה או לימודים, כולל הפסקה למתיחות ופעילות גופנית.
14:00-13:00  - ארוחת צהריים.
17:00-14:00 - המשך עבודה או לימודים כולל הפסקה.
19:00-17:00 - פעילות פנאי שיכולה לכלול תקשורת עם משפחה וחברים.
20:00-19:00 - ארוחת ערב.
23:00-22:00 - פעילות פנאי דוגמת צפייה בטלוויזיה, כתיבה, קריאה והכנת סדר היום למחרת.
 
4. כדי להמשיך ולשמור על תחושת השייכות שלכם, הקפידו לבצע את עבודתכם או לימודיכם באמצעי תקשורת מרחוק בלבד, רצוי בשימוש בטכניקת מצלמה בסביבות זום וכדומה.
 
5. למען השמירה על הבריאות והכושר, בצעו פעילות גופנית לפחות חצי שעה ביום. פעילות כזאת יכולה להיות ריקוד לצלילי מוסיקה, קפיצה בחבל או פילאטיס רגוע לפני השינה.
 
6. בכל מקרה ובכל מצב, לא לשכוח לשתות הרבה מים.

אל תעשו בבידוד

1. אל תדמיינו את התרחיש הגרוע ביותר, חשיבה שלילית יוצרת חרדות מיותרות.

2. אל תנסו לישון כל היום, לשתות אלכוהול או כל התנהגות הרסנית אחרת, זה עלול להשפיע לרעה על איכות השינה ועל בריאותכם.

3. אל תקדישו יותר מדי זמן לצריכה של חדשות או מאמרים על נגיף קורונה. עודף מידע עלול לייצר עוד דאגות וחששות.

4. אל תסתירו או תדחיקו את רגשותיכם. היו מוכנים להביע את מחשבותיכם באמצעי התקשורת הרבים שעומדים לרשותנו.

תמיכה נפשית

אם אתם זקוקים לתמיכה רגשית אנא התקשרו למוקד הטלפוני של קופת החולים שלכם. לחילופין ניתן להיעזר גם במוקדי התמיכה הנפשית העומדים לרשותכם:

מוקד תמיכה נפשית של עמותת ער"ן - קו סיוע לחרדות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, בטלפון 1201 , שלוחה 6.

תמיכה טלפונית להורים - מערך תמיכה טלפוני של השירות הפסיכולוגי-חינוכי עבור הורים וצוותי החינוך. פעיל בימים א'-ה' בין השעה 8:00 ל-24:00, ובשבת מהשעה 12:00, בטלפון 106 .
 
קווי חירום וסיוע לנפגעות ולנפגעי אלימות במשפחה - מידע נרחב וטלפונים ניתן לקבל כאן .

שאלות ותשובות

במידה והמרפסת אינה צמודה למרפסות אחרות או בתים אחרים. ניתן. במידה ויש מרפסות או בתים החופפים למרפסת, לא ניתן לצאת למרפסת.
משום שבבידוד אין אפשרות לצאת מכתלי הבית, נמליץ לבקש משכן, חבר או מכר לבצע את הפעולה בשבילכם.