היסטוריית התרעות לפי ישוב

  • יממה אחרונה
  • שבוע אחרון
  • חודש אחרון

התרעות 32

< חזרה

הכנת הילדים ללמידה מרחוק

הסתגלות הדרגתית, תיאום ציפיות, זמנים לאוורור וכללים שישמרו על הבטיחות - כך נסייע לילדינו לצלוח את המעבר למתווה המשלב למידה מרחוק

במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף קורונה ולאור המאמצים הממוקדים להתמודדות עם רמת התחלואה הגוברת בישראל, אישרה הממשלה תכנית מגבלות לשלושה שבועות, במסגרתה מערכת החינוך נסגרה בתקופה זו.
בהתאם למתווה, אם מתאפשרת למידה מרחוק – ניתן לקיימה. לפירוט המלא של ההגבלות על מוסדות החינוך בתקופה זו.

להשאיר את הילדים לבד למשך פרקי זמן הולכים וגדלים

חשוב מאוד לבצע פעולות הדרגתיות שיאפשרו להגיע למצב שבו הילדים יוכלו להישאר לבד בבית למשך שעות ארוכות.

כך למשל, אפשר לעזוב את הילד או הילדה למשך חצי שעה כדי לקפוץ לסופר, ובמקביל לתת להם לבצע כל מיני משימות בבית. בהמשך ניתן להגדיל את טווח הזמנים, למשל לצאת לשעתיים ולהישאר באזור המגורים.

בשלב הבא אפשר להגדיל את טווח הזמן והמרחק באופן הדרגתי, על מנת שהילד וההורים יצברו ביטחון.

לבסוף אפשר להשאיר את הילדים בבית לבדם למשך יום שלם, אם הם וההורים מרגישים מוכנים לכך.


מסוגלות והעצמה

אמנם הנסיבות בהן הילדים נדרשים להישאר לבד אינן חיוביות, אך זו גם הזדמנות לפתוח במסע משמעותי משלהם לעבר עצמאותם.

חשוב מאוד לשוחח עימם על המצב שנוצר ושמאלץ אותם להישאר בבית לבד למספר שעות, תוך העצמה של המסוגלות שלהם לעשות זאת.

חשוב לעשות תיאום ציפיות - ההישארות בבית אינה יום חופש, אלא זה יום לימודים במתכונת שונה.

במקביל, בין השיעורים ולאחריהם הזמינו את הילדים לעשות דברים שהם אוהבים. לשם כך הכינו רשימת דברים שהילדים יכולים לעשות כשהם לבד בבית, למשל לשחק בחדר, להכין שיעורי בית, לצייר או לקרוא.

בנוסף, מומלץ להשאיר לילדים כמה משימות הקשורות בתחזוקת הבית על מנת להעצים את המסוגלות שלהם, למשל זריקת אשפה, הכנסת כלים למדיח וכדומה.


בטיחות

• לפני השארת ילדכם בבית, בדקו את כל ההיבטים הבטיחותיים הנדרשים כמו דלתות, חלונות, מעקים, גלאי עשן וכדומה.

• חשוב להכין רשימת דברים שלילדים אסור לעשות ללא נוכחות מבוגר בסביבה, כמו להזמין חברים הביתה ללא רשות, לעשות אמבטיה או לבשל.

• קבעו כללים לפתיחת דלת כשהילדים לבד בבית והבהירו את מי מותר להם להכניס הביתה.

• וודאו שילדכם יודע למי להתקשר בעת הצורך. כתבו את מספרי הטלפון החשובים ותלו אותם על המקרר.

• חשוב להסביר לילדים על מוצרי חשמל, מנעולים, אזעקות וכל דבר שהם עשויים להידרש לתפעל בעצמם.

• אם הדבר אפשרי, מומלץ שאדם מבוגר מטעמכם יקפוץ לבדוק מה שלומם של הילדים כשהם לבד בבית.

• חשוב להכין תוכנית למקרי חירום אפשריים, כמו שריפה, רעידת אדמה או ירי טילים. יש לוודא עם ילדיכם שהם מכירים את ההנחיות ומה עליהם לעשות במקרה חירום. הרגיעו אותם שמקרי חירום הם נדירים ושהם יודע כיצד עליהם לפעול. הסבירו שאם חלילה יהיה אירוע חירום משמעותי, תמצאו את הדרך להגיע במהירות או שתקראו לקרוב או מכר מבוגר לסיוע כך שלא יהיו לבד.

• קבעו מסגרות זמן לשיחות - כשמתעוררים בבוקר, בזמן הפסקת הצהריים או בתום הלימודים.